Rens schrijft over Thailand

20 maart 2018 - Chiang Mai, Thailand

Hallo ik ben Rens

Wij zijn met de familie op wereldreis gegaan en onze eerste bestemming is Thailand.

Wat we hebben gedaan vertel ik in dit verslag.

Als eerste zijn we naar Phuket (Kamala beach) gegaan om bij te komen van de reis en van het lekkere weer te genieten. Daar zijn we met een speedboat naar allemaal eilandjes geweest en onderweg kon je snorkelen. (Een heleboel mooie vissen gezien!)

73 Rens in zee

We zijn daarna naar Khao Sok nationaal park gereisd en daar hadden we een heel mooi huisje op palen. We hebben daar een nachtwandeling gemaakt en hebben een heleboel spinnen gezien echt was super leuk! We hebben ook nog overdag een wandeling gemaakt en een heleboel apen gezien. Wat een hoogtepunt was voor mij: wij gingen daar kanoën en hebben een heleboel slangen gezien top!

74 huisje op palen 75 Rens in Khao Sok NP 76 Rens in kano

Toen zijn wij naar Bangkok gereisd (met de nachtbus) de hoofdstad en dus heel druk.

We zijn naar verschillende tempels geweest (en de grootste liggende Boeddha) maar daar was het heel druk en hing er een niet zo’n fijne sfeer. Het was wel heel leuk bij de snakefarm.

77 rattenslang in snakefarm

We zijn daarna naar Kanchanaburi gereisd (met de trein) en zijn daar naar het museum geweest dat ging over de 2de wereldoorlog (in Thailand) en daarna naar de beroemde spoorbrug waar nu nog steeds treinen overheen rijden en je mag er gewoon overheen lopen. Het was ook heel leuk bij de Erawan watervallen. Daar hebben we gezwommen tussen de vissen. Ze knabbelden aan mijn tenen en dat kietelde heel erg. We zijn ook nog door een waterval gesprongen en dat was heel leuk!

78 Rens springt door waterval

We zijn daarna naar Ayutthaya gereisd en hebben daar een heleboel ruïnes gezien. Ze waren bijna allemaal hetzelfde en dat was een beetje saai.

Toen zijn we naar Chiang Mai gereisd met de nachttrein. Daar zijn we naar een olifantenpark geweest waar ze vier olifanten hadden en die mochten we verzorgen. We mochten ze eten geven, in bad stoppen en ze insmeren met modder. Daar was een baby olifantje en daar heb ik mee gespeeld. Dit vond ik heel erg leuk. We zijn diezelfde dag gaan raften. Op de rivier hebben we anderen mensen in andere boten nat gespetterd, heel leuk!

80 Rens met babyolifantje

Thailand was heel erg leuk, ze hebben heel lekker fruit en de mensen zijn heel behulpzaam.

We gaan dinsdag al naar Australië! Ik heb er veel zin in.

Groeten Rens

P.S. Ook Rens heeft een filmpje uitgekozen (kijk bij video's naar nr 79F).

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rita Heijns:
    Hallo Rens,
    Bioloog in spé. Wat zal jij genoten hebben van al die dieren om je heen. Trouwens dat is wel te zien op de foto's. Heel plezier met de voortzetting van de reis naar Australië. Dikke knuffel. Oma
  2. Bep:
    19 maart 2018
    Dat jij intens geniet is wel aan je smoeltje en aan de foto’s te zien. .
    Beppe geniet heel erg van jullie leuke verslagen.
    Goeie reis naar Australië en geniet van de rondreis met de camper.
    Dikke tut van Beppe.
  3. Hennie:
    19 maart 2018
    Wat een fantastische reis nu al Rens, en jullie zij. Nog maar net begonnen. Bedankt voor je verhaal en ik ben benieuwd naar je verhaal uit Australië , veel plezier en een poot van Sosa, groetjes Hennie
  4. Brenda:
    20 maart 2018
    Dag lieve Rens, wat ben je toch een echte natuurman! Hoe dapper en moeiteloos jij ook die olifant voert in dat filmpje. Alsof je nooit anders hebt gedaan!
    Veel plezier in Australië!
    Liefs uit Maarssen
  5. Marleen aalbers:
    21 maart 2018
    Slangen en spinnen vind ik enge dieren. Maar jij bent zo te lezen een echte dierenvriend en niet bang. Cool. Ook in Australië ga je vast veel dieren ontmoeten. Geniet er maar van.
    Groetjes, marleen aalbers.
  6. Theo en rikie:
    27 maart 2018
    mooi verhaal Rens we wachten op het volgende verhaal
  7. Thirza:
    29 maart 2018
    Wat een leuk verhaal Rens Ik zit nu op school stiekem te schrijven dus nog veel plezier maar