We gaan bijna...

12 februari 2018 - Nijmegen, Nederland

Bijna is het zover en vertrekken we voor ons avontuur over de wereld. De afgelopen 2 maanden, sinds we besloten om te gaan, hebben vooral in het teken van de reisvoorbereidingen gestaan.

Rugzakken en overige reisbenodigdheden zijn aangeschaft evenals kleren die geschikt zijn voor de warmere gebieden waar we gaan verblijven. Vaccinaties zijn de afgelopen maand toegediend (vooral niet gemakkelijk voor Joep maar hij heeft een echte overwinning behaald op zichzelf) en het huis is gereed gemaakt voor de huurder die erin trekt. Dat laatste is een hele klus op zich, pfff, alle spullen in verhuisdozen en opslaan in een container, alleen de meubels en wat huisraad blijft achter. Sjef heeft zelfs nog wat muurtjes geverfd om alles netjes achter te laten.

Ook de schoolse zaken zijn geregeld zodat we de jongens onderweg zelf les kunnen geven en alle verzekeringen zijn gecheckt en zonodig aangepast. Joep heeft in januari nog zijn evaluatieonderzoeken gehad en de oncoloog heeft een document gemaakt met achtergrondinformatie (het schijnt dat detectiepoortjes reageren op zijn port-a-cath). Medicijnpaspoorten zijn bij de apotheek gehaald en met het revalidatieteam van de Sint Maartenskliniek zijn adviezen voor onderweg doorgesproken.

Internationale rijbewijzen zijn in ons bezit, visa voor Thailand en Australië zijn geregeld (als je langer dan 30 dagen blijft, heeft het bij een aantal landen wat meer voeten in de aarde) en de aanmeldingsprocedure voor Rens’ plekje in de brugklas is vervroegd opgestart. Hij mocht zelfs al een dagje meedraaien, omdat hij dat straks mist. Vicky heeft ondertussen haar certificaat voor Spaans Beginners A1.1 gehaald.

Daarnaast hebben we ons ingelezen in de landen waar we naartoe gaan. In Australië zijn we op zoek gegaan naar een WWOOF (willing workers on organic farms) boerderij. Deze hebben we nog niet vastgelegd, maar we hebben al enkele leuke locaties gezien. Wel hebben we al een  vrijwilligersproject gevonden in Costa Rica: we mogen 2 weken helpen bij een opvangcentrum voor wilde dieren. En ook de 2 weken Spaanse les die we daaraan voorafgaand moeten en willen doen zijn gepland.

We hebben allevier erg veel zin in de reis die voor ons ligt! Nu het vertrek nadert zijn er ook vele momenten van afscheid met familie, vrienden en buren. Dat houdt de boel dan weer lekker in balans.

Hoe dan ook fijn dat het bijna woensdag is. Rond 14:30 vertrekken we van huis en gaan we op weg naar Schiphol. Om 20:25 stijgt dan ons eerste vliegtuig op.

1. Judith Harmelink:
    13 februari 2018
    Wat veel voorbereidingen een vooral wat knap dat het jullie gelukt is in zo'n korte tijd! Alles staat dus geopend voor jullie om de reis te gaan maken. Ik blijf jullie volgen 😀
  2. Maarten:
    13 februari 2018
    Veel plezier en jullie hebben het echt goed voorbereid ! nu genieten van deze nieuwe ervaringen en indrukken !!
  3. Theo en rikie:
    14 februari 2018
    de fam is vertrokken een hele goede reis en lekker genieten met z,n viertjes
  4. Jos Otermans:
    19 februari 2018
    Ben wel benieuwd hoe jullie zijn aangekomen en de eerste indrukken!
  5. Colette:
    25 februari 2018
    Heeeeel veel plezier. Wat heerlijk voor jullie en wat een avontuur. Misschien kom ik jullie toevallig nog eens tegen op reis. Veel liefs