Reisverslag Rens over CRARC

5 juni 2018 - Turrúcares, Costa Rica

Hallo hier weer een reisverslag van mij (Rens)

Toen we aankwamen in het rescue center had ik er meteen al zin in.  Toen mochten we de rest van de middag even uitrusten en hadden we lekker avondeten van pasta met tomatensaus

Toen we de volgende morgen een rondleiding kregen vond ik het meteen al leuk. Er waren wasberen, luiaards, apen en wat verschillende papagaaien.

Er was een kleine baby brulaap die je mag knuffelen en aaien, super schattig.

204 Rens met Linah twee luiaards bij hun eten twee luiaards

Toen we die middag aan het werk gingen ben ik gaan helpen met de papagaaien en dat was heel leuk.

De volgende dagen heb ik de luiaards gedaan, de apen en geholpen met de wasberen, het stekelvarken, de opossum (lijkt een beetje op een erg grote rat) en de kinkajous.

Er was ook nog een coati en een olingo maar die heb ik later pas gedaan.

Alles bij elkaar: het was een hele leuke tijd en ik mis alle dieren nu alweer.

Ik heb een heleboel leuke mensen leren kennen.

De laatste hele werkdag zat er op een hek van bamboe en touw een schorpioen en ik had er bijna mijn hand op gezet (check 227F bij video’s)!

Supergaaf om daar te mogen helpen.

Groeten Rens

schoonmaken  stekelvarken coati Petunia wasbeer

1. Rita Heijns:
    Hallo Rens,
    Mooi verhaaltje. Het is duidelijk te zien dat jij daar hebt genoten. Ik begrijp dat je de dieren daar zult missen, maar Linah zal jou ook missen hoor! Geniet maar lekker volop de komende weken daar nog in Costa Rica en kijk goed om je heen. Misschien zie wel familie van je dierenvriendjes in de CRARC in het wild.
    Dikke knuffel (ook voor Joep) van Oma xxx
  2. Netty:
    6 juni 2018
    Wat gaaf dat je dat allemaal hebt mogen doen en ook zomaar durft! Knap hoor! Er zijn er maar weinig van jouw leeftijd met zo'n ervaring! Je mag super trots zijn! Knap! Hartelijke groet aan jullie allemaal!
  3. Bep:
    6 juni 2018
    Wat een super mooi verhaal heb je naar ons geschreven.
    Ja jammer dat je afscheid moest nemen van al die lieve dieren die je hebt kunnen knuffelen en verwennen.
    Je zult ze echt wel missen,maar de dieren jou ook.
    Maar zo’n dierenvriend als jij bent, zie je vast nog heel veel dieren op jullie trektocht door Costa Rica.
    De foto met het aapje op jouw schouder staat bij ons in de kamer.en van Joep de foto Joep opde Anthill.
    Zo zien we jullie iedere dag.
    Nog veel plezier en ‘n dikke tut van Pake en Beppe.
  4. Marleen aalbers:
    7 juni 2018
    Hey Rens ,
    Ik denk dat je daar helemaal op je plek was als grote dierenvriend. De dieren gaan jouw ook missen. Maar je zult zeker nog andere mooie dieren tegenkomen. Geniet er van en heb nog een mooie tijd samen met Joep en je ouders.
  5. Graham, Jan, Jordan, Hannah & Neve:
    9 juni 2018
    Great story Rens, glad you are having a great time with the animals. We are all good here on the farm and our sheep have some new lambs. They are very cute too. Jordan is home for a visit from his mining job so it is nice to see him. Say hello to the family, regards the Godfrey mob
  6. Theo en rikie:
    10 juni 2018
    een mooi verhaal we zien dat jullie goed genieten dat is leuk om te zien nog heel plezier we horen weer van je groetjes
  7. Wilfried:
    13 juni 2018
    Dag Rens. Wat een mooi verhaal. Ik ken je vader van het voetbal. Wat lijkt het mij geweldig om samen met je vader, moeder en je broertje Joep dit avontuur te beleven. Super ook dat jij en Joep al zo goed Engels kunnen spreken. Groetjes en nog heel veel reisplezier samen Wilfried
  8. Femke van Wijk:
    22 juni 2018
    Hoi Rens, wat een mooi verhaal weer!!
    Wat maken jullie toch veel mooie en bijzondere dingen mee, fantastisch!
    Groetjes voor jou en aan papa, mama en Joep
    En heeeel veel groetjes van Siem aan Joep